Pitäjäjuhlat 2011

Vuoden 2011 juhlia vietettiin Salossa.

Juhlamessu pidettiin Uskelan kirkossa ja päiväjuhla VPK:n talolla.

Juhlapuheen sankarihaudoilla esitti dipl.ins. Paavo Paju.

Lippuvartio Uudenkirkon pitäjäjuhlat 2011

Paavo Paju Uudenkirkon pitäjäjuhlat 2011
Puheen sankarihaudilla piti dipl.ins. Paavo Paju

Juhlapuhujavieraana esiintyi näyttelijä-ohjaaja Pekka Räty, joka kertoi elämästään karjalaisuuden parissa sekä otti esille karjalaisen luovuuden, joka meissä karjalaisissa elää. Lisäksi oman tervehdyksensä toivat Salon kaupungin hallituksen pj. Juhani Nummentalo sekä Uusikirkko-seuran varapj. Yrjö Saustila. Juhlassa nähtiin ja kuultiin useita tunteita herättäviä esityksiä niin Rädyn kuin Somerniemen Musiikkiteatterin kuin Perttelin kuoron tulkitsemina.

Uusikirkko Säätiön stipendit

Uusikirkko Säätiön stipendit myönnettiin säätiön aiemmin julkistaman karjalaisaiheisen kirjoituskilpailun voittajalle Mia Aholalle ja keilailussa kunnostautuneelle Niko Kurpalle.

Uusikirkko-seura palkitsi

Pitkäaikaisesta työstä karjalaisuuden ja uusikirkkolaisuuden hyväksi palkittiin Uusikirkko-seuran kultaisella ansiomerkillä Turun Uusikirkko-kerhon pj. Riitta Orava. Hän usein mainitsee harrastuksikseen: Karjala, Karjala ja Karjala. Tämä pitää paikkansa, sillä hän on toiminut mm. nykyisen puheenjohtajuuden lisäksi Nousiaisten karjalaisten puheenjohtajana 18 vuotta ja toimii edelleen Turun piirin hallinnossa, Uusikirkko-seuran hallituksessa ja Karjalan Liiton liittovaltuustossa. Tämän lisäksi hän on tehnyt  tunnetuksi karjalaisuutta kouluissa ja toiminut matkanvastaavana useilla kotikylämatkoilla. Tänä kesänä hän oli myös toisena vastaavana KL:n kesäjuhlien muonituksessa.

Yrjö Saustila Uudenkirkon pitäjäjuhlat 2011
Uusikirkko-seuran varapj. Yrjö Saustila toivotti juhlaväen tervetulleeksi

Perttelin kuoro Uudenkirkon pitäjäjuhlat 2011
Perttelin kuoro, johtajana Kirsi Laakkonen

Pekka Räty Uudenkirkon pitäjäjuhlat 2011
Näyttelijä-ohjaaja Pekka Räty sai yleisön valtaisat taputukset monipuolisella esityksellään.