Lohjan Karjalaseura ry

Riitta Pesonen

Outi Örn

Lohjan Karjalaseura ry

Lohjan Karjalaseura on perustettu 1945.  Seura on Karjalan Liiton ja Uudenmaan Karjalaseurojen piirin jäsen. Lohjan Karjalaseuraan ovat tervetulleita jäseneksi kaikki, joilla on karjalaisia juuria tai jotka ovat karjalaisuudesta ja karjalaisesta kulttuurista kiinnostuneita. Liittymällä jäseneksi tuet Karjalan Liiton ja Lohjan Karjalaseuran toimintaa ja saat kaikki liiton edut. Seuran toiminta painottuu karjalaisen perinteen, kulttuurin ja luovutetun alueen tunnetuksi tekemiseen. Seura toimii yhteistyössä alueen muiden yhdistysten ja yhteisöjen kanssa.

Vuoden 2018 jäsenmaksu on 25 €, josta Karjalan Liiton osuus on 20 €. Kannatusjäsenmaksu on 20-50 €. Vuoden 2018 jäsenmaksu maksetaan  heti yhdistyksen tilille: FI85 4006 0010 1648 91, viestiksi oma nimi.  Jos maksat Karjalan liiton maksun jonkun muun Karjalan liiton jäsenseuran kautta, merkitse tiedonantona jäsenseuran nimi ja maksa vain seuran jäsenmaksu 8 €.

Jäseneksi voi tulla koska vaan maksamalla jäsenmaksun ja täyttämällä oheisen jäsenhakemuslomakkeen tiedot. Täydennetyn lomakkeen voi toimittaa rahastonhoitajalle:

Ritva Shemeikka

shemeikka(AT)gmail.com

Laurinkatu 13 B 4, 08100 Lohja

Tervetuloa mukaan toimintaamme, kaikenikäiset, myös nuoret!

Ota yhteyttä puheenjohtajaan, jos Sinulla on ideoita uusista toimintamuodoista, joihin haluaisit osallistua tai joita haluaisit itse vetää.

Kevään 2018 ohjelma:

Karjalan kielen kerho kokoontuu 22.1.2018 alkaen joka toinen maanantai klo 18.00-19.30 (tauko viikoilla 13-14). Lohjan ort.seurakuntakeskus, Nahkurinkatu 4. Yhteyshenkilö Teppo Siili p. 0400 82878

Perttilän Karjalakerho to 19.4.2018 klo 13.00.

Ravintola Kaffe ja Piffi, Mäntynummentie 46

yhteyshenkilö Pirkko Siili p. 0400 782144

Tuutha sie haastamaan - jutustelua karjalan murteella

ke 18.4.2018 klo 15.00-16.30

Senioritalo Linnasitenhovin ravintola Oivassa, Tehtaankatu 22-24, Lohja

yhteyshenkilö: Marja Klefström p. 040 5922213

Kannel-kurssi la 12.5. klo 12.00-15.00 Senioritalo Linnaistenhovin ravintola Oivassa, osoitteessa Tehtaankatu 22-24, Lohja. Opettajana kurssilla toimii Iina Armila. Kurssin hinta on 10 €, alle 14-vuotiaille lapsille 5 €. Maksuun sisältyy opetus, materiaalit ja tarjoilu. Kurssille voivat osallistua kaikki 5-kielisen kanteleen soitosta kiinnostuneet ikään katsomatta. Oman kanteleeen voi ottaa mukaan. Ilmoittautumiset Pirkko Siilille 4.5.2018 mennessä puhelimitse numeroon 0400 782144 tai s-postitse osoitteeseen pirkko.siili@iki.fi.

Tarkempia tietoja tapahtumista on saatavissa  Lohjan Karjalaseuran tiedotteissa, www.sivuilla, lohjalaiset.fi –sivuilla ja Lohjan kaupungin tapahtumasivuilta.

Tapahtumista tiedotetaan alueen lehtien järjestöpalstoilla, Karjalan liiton, Uudenmaan piirin ja Lohjan Karjalaseuran nettisivuilla (www.karjalanliitto.fi ). Lohjan Karjalaseura on myös Facebookissa.