Korian Seudun Karjalaseura ry

Tervetuloa

Korian Seudun Karjalaseura ry:n sivuille!

Historiasta

Korian Seudun Karjalaseura ry on kymenlaaksolainen Karjalaseura, joka on perustettu Korialla Vilppulan nuorisoseuran talolla 9.11.1947.

Seura vuokrasi vuonna 1953 Kontjärveltä maa-alueen, jolle rakennettiin Karjala-Pirtti-niminen rakennus. Avajaiset pidettiin 8.8.1954. Karjala-pirtin maa-alue ostettiin omaksi vuonna 1962 ja pirttiä laajennettiin vuosina 1965-66.

Karjala-Pirtti on toiminut jäsenistön kesänvietto- ja yhdessäolopaikkana perustamisestaan lähtien. Nykyisin paikka tunnetaan Kontjärven maja -nimisenä kesänviettopaikkana.

Korian Seudun Karjalaseura hankki yhdessä Elimäen Karjalaisten kanssa  Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkin Elimäen kirkkopuistoon. Muistomerkki vihittiin käyttöön 28.8.1955. Vuonna 1961 seuralle hankittiin oma lippu ja se on kunniakkaasti osallistunut Karjalan Liiton kesäjuhliin sekä lukuisiin karjalaisiin juhlatilaisuuksiin vuosien varrella. Korian Seudun Karjalaseura on vuosikymmenien aikana osallistunut monenlaisiin kulttuuri- ja urheilutoimintoihin toiminta-alueellaan.

Nykypäivästä

Seuran jäsenistä useimmilla on juuret menetetyssä Karjalassa ja monet ovat tulleet mukaan kiinnostuksesta karjalaisuutta kohtaan sekä Kontlammen majan toiminnan myötä. Seuran jäsenmäärä on tällä hetkellä hieman alle sata.

Toimintasuunnitelman toteuttamiseksi toivotaan seuran jäsenistön ja seuran ystävien aktiivista osallistumista kuluvan vuoden tapahtumiin. Tehdään yhdessä toimiva ja osallistuva seura!

Vuoden 2018 tapahtumia

Kevätkokous 24.4.klo 18 Kontjärvellä

Karjalan Liiton kesäjuhlat Kouvolassa 15.6. - 17.6.

Toivomme jäsenistön runsasta osallistumista kesäjuhliin ja talkootoimintaan!

Perinteinen lauluilta yhdessä Elimäen Karjalaisten ja seurakunnan kanssa Kontjärven majalla tiistaina 17.7. klo 18.00

Kansallispukutuuletus lauantaina 4.8. Kontjärven majalla klo 12.00 - 14.00

Korian Seudun Karjalaseura järjestää viikonloppumatkan Viipuriin 15.9.-16.9.2018.

Karjalaisten kirkkopyhä Korian kirkossa 4.11.

Syyskokous 27.11. klo 18.00 Takamaan seuratalolla

Tervetuloa mukaan karjalaiseen toimintaan

Korian Seudun Karjalaseuraan!

Sivujen ylläpito helja.parkko(at)pp.inet.fi
Päivitetty 31.7.2018

AJANKOHTAISTA

Syyskokous

Yhdistyksen syyskokous pidetään tiistaina 27.11. klo 18.00 Takamaan seuratalolla. Tervetuloa!

Katso kaikki vuoden 2018 tapahtumat tämän sivun keskipalstalta.

MENNEITÄ TAPAHTUMIA

Karjalaiset_kesajuhlat_Kouvolassa_logo_(002)
Karjalaiset Kesäjuhlat 2018 (video)

Kuvia Karjalaisilta Kesäjuhlilta on kuvapankin kansiossa Karjalaiset Kesäjuhlat 2018

Korian Seudun Karjalaseuran 70-vuotisjuhla

11.11.2017 vietimme Korian Seudun Karjalaseuran 70-vuotisjuhlaa Vilppulan Nuorisoseuran talolla Korialla.

Puheenjohtaja Jari Käen tervehdyssanat 70-vuotisjuhlassa (pdf) (21.3 KB)

Juhlapäivän kuvat löydät kuvapankin juhlakansiosta.

WP_20171111_034 (2)
WP_20171110_030

Tiedotustoiminta

Jäsenille tiedotetaan jäsenkirjeen, seuran verkkosivujen ja Elimäen Sanomien välityksellä. Sääntömääräisiin kokouksiin kutsutaan Kouvolan Sanomien järjestöpalstalla ja verkkosivuilla.