KARJALAISSEUROJEN SALON PIIRI RY

Karjalaisseurojen Salon piiri ry vaalii karjalaista kulttuuria, tekee tunnetuksi Karjalaa ja karjalaisia koskevia kysymyksiä sekä toimii yhdyselimenä piirin toiminta-alueen karjalais- yhteisöjen ja Karjalan Liitto ry:n välillä. Meille ovat tärkeitä Karjalan Liiton arvot: karjalaisuus, yhteisöllisyys ja elämänmyönteisyys.

Piiri valvoo ja tukee alueella toimivien seurojen toimintaa. Piiriin toiminta- alueeseen kuuluu 10 aktiivista jäsenseuraa: Halikko, Kemiö, Kisko, Koski, Kuusjoki, Marttila, Perniö, Salo, Somero ja Suomusjärvi. Teemme yhteistyötä kaupunkien, kuntien, seurakuntien ja muiden alueen yhteisöjen kanssa.

Järjestämme vuosittain perinteisen kirkkopyhän eri seurojen alueella, luontotapahtuman, kyykkäkilpailut, perinneruoka- pidot, piirakkakurssit, tanssiaiset, retkiä, näyttelyitä jne.

Piirin hallituksessa on edustaja jokaisesta jäsenseurasta.

Karjalaisseurat toivottavat niin vanhat kuin uudetkin jäsenet tervetulleiksi mukaan tutustumaan ja osallistumaan paikallisseuran ja piirin toimintaan karjalaisen kulttuurin parissa!

Ota yhteyttä: yhteystiedot

Lisätietoa Karjalasta, karjalaisuudesta, Karjalan liiton ja sen