Karjalaisseurojen Kymenlaakson piiri ry

KARJALAISSEUROJEN KYMENLAAKSONPIIRI RY

www.karjalanliitto.fi/karjalaisseurojenkymenlaaksonpiiri

Tervetuloa piirimme kotisivuille

Karjalaisseurojen Kymenlaaksonpiiri ry on perustettu vuonna 1946. Yhdistys toimii Karjalan Liiton, Karjalaisen Nuorisoliiton ja paikallisten karjalaisseurojen välillä.

Toiminnan olennainen osa on perinteiden säilyttäminen, kulttuurin vaaliminen ja kaikenlaisen karjalaisuuteen liittyvän edistäminen.

Yhteistyötä tehdään myös kaupunkien, seurakuntien ja muiden yhteisöjen kanssa ja aikaansaadaan monia hienoja tapahtumia, joista upein esimerkki on vuoden 2006 Karjalaiset Kesäjuhlat Haminassa.

15.-17.6.2018 ovat seuraavat Karjalaiset Kesäjuhlat piirissämme Kouvolassa ja juhlapaikkana on Lumon-Areena ympäristöineen.

Vuosittain valittavat kulttuuri-, nais-, nuoriso-,   hengellinen- ja urheilutoimikunnat vastaavat suurimmasta käytännön työpanoksesta. Toimikunnat järjestävät vuosittain mm. pilkki- tai rannaltaonkimis- ja kyykkäkilpailuja, piirakka- ja ruokakursseja, teatteri-, konsertti- ja kotiseutumatkoja, hengellisiä tilaisuuksia sekä nuorisoleirejä.

Piirin alueella toimii 15 aktiivista jäsenseuraa sekä kuoro ja jäseniä on yhteensä lähes 1300. Piirin hallituksessa on edustaja jokaisesta jäsenseurasta.

Kaikki piirimme karjalaisseurat toivottavat uudet jäsenet tervetulleiksi joukkoihinsa. Yhteydenotot joko suoraan seurojen yhteyshenkilöihin tai piirin sihteerin sähköpostiin.

Piirin pankkiyhteys on: OP Kouvola, FI53 5750 0140 0430 36. Tämä ilmoitetaan seuroille piirin maksuja, esim. jäsenmaksuja ja retki / matkamaksuja varten.

TULETHAN TUTUSTUMAAN... VIIHTYMÄÄN... HARRASTAMAAN!

KARJALAINEN KULTTUURI ON ELÄVÄÄ JA ELINVOIMAISTA.

..............................................................................................

Sivujen  päivitys:

Ritva Rikka

ritva.rikka(at)luukku.com

Hyvää Joulua, osallistuvaa ja toimintarikasta vuotta 2019 !

MENESTYSTÄ

Vuoden 2017 toiminnasta sijoituttiin pronssille piirien sarjassa.

Vuoden 2016 toiminnasta sijoituimme hopealle piirien sarjassa.

Vuoden 2015 toiminnasta sijoituimme hopealle piirien sarjassa.

Vuodelta 2014 piirimme voitti toiminnastaan piirien sarjan.  Kunniakirja piirin arkistossa todistaa asian.

. . . . . . . . . . . . . . . .

NAISTOIMIKUNTA TIEDOTTAA:

PIIRAKKAMESTAREITA

7.4.2018 Jyrki Karppinen Kotkan Karjalaisseurasta sai Karjalan Liiton piirakkamestarin arvon n:olla 112.
15.10.2016 saatiin piiriimme kolme uutta piirakkamestaria. He ovat :

Irma Tuomainen, Rauha Ruoppa ja Helka Tattari, kaikki Kuusankosken Karjalaseurasta.

Irja Suni Virolahden Karjalaseurasta sai 16.4.2016 Karjalan Liiton piirakkamestarin arvon ja tittelin.

Eila Viskari  Inkeroisten seudun Karjalaseurasta sai 13.4.2013 Liiton piirakkamestarin arvon.

Kaisu Rokka Virolahden Karjalaseurasta sai 21.4.2012 Karjalan Liiton piirakkamestarin arvon ja tittelin.

Sirkka-Liisa Nopanen Haminan seudun Karjala-seurasta on  nimetty Karjalan Liiton piirakkamestariksi vuonna 2011.

Sirkku Kervinen Karhulan Karjalaisista leivottiin Liiton piirakkamestariksi keväällä 2010.

KAIKKIEN MESTAREITTEMME  LEIPOMAT  PIIRAKAT OVAT  TUNNETUSTI  MAUKKAITA  JA  MEHEVIÄ!

Lämpimät onnittelumme !