Karjalaisseurojen Keski-Suomen piiri ry

TERVETULOA PIIRIMME KOTISIVUILLE

KARJALAISSEUROJEN

KESKI-SUOMEN PIIRI

Karjalaisseurojen Keski-Suomen Piiri ry. perustettiin vuonna 1946 tarkoituksenaan toimia yhdyselimenä keski-suomalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuuriyhteisöjen ja Karjalan Liitto ry:n välillä, tukea ja tehostaa alueellaan toimivien karjalaisyhteisöjen toimintaa, tehdä tunnetuksi Karjalaa ja karjalaisuutta sekä vaalia ja kehittää karjalaista kulttuuria.

Piiri toimii jäsenseurojensa ja jäsentensä yhdyssiteenä järjestämällä Keski-Suomen alueella toimintoja, jotka palvelevat edellä mainittujen tavoitteiden toteutumista:

-Toimeen panee esitelmä-,kokous-ynnä muita tilaisuuksia / tapahtumia.

-Harjoittaa opintotoimintaa yhteistyössä OK-opintokeskuksen kanssa sekä osallistuu Karjalan Liiton koulutustilaisuuksiin.

-Järjestämällä kotiseutumatkoja sekä yhteisiä retkiä.

-Pitää yhteyttä paikkakuntien muihin kulttuurijärjestöihin sekä kuntien ja seurakuntien viranomaisiin ja organisaatioihin sellaisissa asioissa, jotka edistävät paikallisen ja karjalaisen kulttuurityön yhteistyötä.

-Harjoittaa julkaisu- ja tiedotustoimintaa ja kehittää yhteistyötä paikallisiin ja maakunnalliseen mediaan.

- Piiri harjoittaa ja tukee karjalaista nuorisotoimintaa.
Piirimme alueella toimii 20 karjalaseuraa, joissa on 1300 jäsentä. Tutustumalla sivuihimme löydät oman alueesi seuran ja tarvittavat yhteystiedot.

Tulethan tutustumaan…..viihtymään….. harrastamaan, sillä;

KARJALAINEN KULTTUURI ON ELÄVÄ JA ELINVOIMAINEN