Harlu-seura ry

Harlu-seura ry.

Toimintasuunnitelma vuodelle 2018

Harlu-seura jatkaa työtään karjalaisen kulttuuriperinnön vaalijana ja toimii karjalaisten keskeisenä yhdyssiteenä. Samalla tavoitteena on tehdä Karjalaa paremmin tunnetuksi.

Seuran vuosikokous pidetään sunnuntaina 25.2.2018 Kangasniemen Osuuspankin kerhohuoneella, klo 13 alkaen. Kokouksessa käsitellään vuosikokoukselle säännöissä määrätyt asiat. Kokouksesta ilmoitetaan jokaiselle jäsenelle lähetettävän jäsentiedotteen lisäksi Kangasniemen kunnallislehdessä, sekä seuran facebook- ja kotisivuilla.

Vuoden suurin ponnistus on Harlu-seuran 70-vuotisjula 28.–29.7.2018 Kangasniemellä. Järjestämme lauantaina yleisen karjalaisten ja karjalahenkisten yhteisen illan vieton ja sunnuntai on Harlu-Seuran virallinen juhlapäivä. Juhlapäivä alkaa lipunnostolla kunnantalon pihalla, jatkuu kunniakäynneillä sankarivainajien ja karjalaan jääneiden vainajien muistomerkeillä. Kangasniemen kirkossa vietetään Karjalaisen kansan messua ja seurakuntakodilla ortodoksinen palvelus. Pääjuhla vietetään Kangasniemi Salissa.

Kotiseutumatka tehdään tulevan kesänä 8-10.6.2018. Ohjeet ilmoittautumiseen löytyy mm. jäsentiedotteen sivuilta sekä seuran kotisivuilta.

Karjalaiset kesäjuhlat ovat tänä vuonna Kouvolassa 15.–17.6.2018. Harlu-seuran lippua kannetaan lippukulkueessa.

Perinteinen karjalainen pikkujoulujuhla pidetään marras-joulukuussa. Kahtena viime vuonna pikkujoulujuhla on pidetty hyvässä yhteistyössä Harlun ystävien kanssa. Arpajaistuotto on lahjoitettu Harlun seurakunnalle ja kahvi-, puuro- ja tuotemyynti Harlu-seuralle.

Seuran lippu pidetään esillä karjalaisilla kesäjuhlilla ja mm. Itsenäisyyspäivän juhlallisuuksien yhteydessä. Kotisivuja ja facebook -sivuja päivitetään tarpeen mukaan, joten siellä on aina ajankohtaista tietoa saatavilla. Onnittelu- ja tervehdyskäyntejä tehdään aikaisempien vuosien tapaan. Jäsentiedote lähetetään ennen vuosikokousta, se kannattaa säilyttää, koska sieltä löytyy mm. tietoja seuran hallinnosta. Taloutta hoidetaan jäsenmaksutuloilla, tuotemyynnillä, juhlien järjestelyillä sekä haetaan avustuksia.

Hallitus kokoontuu tarpeen mukaan valmistelemaan tulevia asioita ja tapahtumia. Jäsenrekisteriä ylläpidetään, jotta kaikki jäsenet saisivat postinsa oikeaan osoitteeseen. Mahdolliset osoitteiden muutokset ja muut merkittävät muutokset tulee aina ilmoittaa sihteerille tai rahastonhoitajalle. Tämä on erityisen tärkeää, koska maksamme jokaisesta jäsenestä, myös ainaisjäsenistä 20 € Karjalanliitolle.  Jäsenmaksuksi hallitus esittää edelleen 30€/hlö ja ainaisjäsenmaksu on 600€/hlö.

Seuratoiminnan kehittämiseen liittyvät ajatukset, ideat ja toivomukset ovat aina tervetulleita. Arvokasta karjalaista kulttuuria on vaalittava ja siirrettävä tuleville sukupolville.

Harlu-seura jatkaa työtään karjalaisen kulttuurin vaalijana ja toimii karjalaisten keskeisenä yhdyssiteenä. Samalla tavoitteena on tehdä Karjalaa paremmin tunnetuksi.

Yhteistyötä tulemme edelleenkin tekemään eri järjestöjen, Kangasniemen kunnan ja seurakunnan kanssa. Tähän toimintasuunnitelmaan tehdään lisäyksiä toiveiden ja varallisuuden mukaan.