Äyräpään Pitäjäseura ry

Olemme huomioineet 25.5.2018 voimaanastuneen tietosuoja-asetuksen (GDPR)  yhdistyksessämme.

Tervetuloa Äyräpään Pitäjäseuran kotisivuille!

Yhdistys toimii entisen Äyräpään kunnan alueella asuneiden ja heidän jälkeläistensä sekä karjalaisuudesta kiinnostuneiden yhdyssiteenä. Lisäksi sen tehtävänä on koota ja tallettaa Äyräpään historiaan liittyviä kulttuuriarvoja ja muuten vaalia kotiseudun historiaa ja perinteitä. Äyräpään Pitäjäseura on perustettu 1949 ja se on Karjala Liiton jäsenjärjestö.

Sivuillamme kerrotaan pijäseuran toiminnasta ja Äyräpään pitäjän historiasta, kylistä ja Äyräpäässä käydyistä sekä talvi- että jatkosodan ratkaisevista päätöstaisteluista. Mukana on myös runsas valokuva-aineisto. Äyräpäässä luonto on poikkeusellisen monimuotoinen. Rikas lintujärvi, Äyräpäänjärvi, kuului osittain pitäjän alueeseen, jonka Vuoksen virta halkaisi kahtia. Sivuilla esitellään myös alueen nykyisiä nähtävyyksiä ja tapahtumia.

TAPAHTUMA KALENTERI 2019

TAMMIKUU

8.1 Halituksen järjestäytymiskokous.

HELMIKUU

18.2 Jäsenilta klo 18.00

Yhdessäolon lomassa kerrotaan kevään tulevista tapahtumista.

MAALISKUU

8 -10.3 Talvisotahiihto Äyräpäässä. Talvisodan muistohiihto nyt jo viidennen kerran. Lähde hiihtämään tai huoltojoukkoihin.

4.3 ja 25.3 Hallituksen kokous

HUHTIKUU

8.4 kello 18 yhdistyksen kevätkokous ja jäsenilta. Käsitellään sääntömääräiset asiat, minkä jälkeen kuulumisia maaliskuun alun Talvisotahiihdosta sekä tietoja tulevasta talkoomatkasta.

TOUKOKUU

13.5 Hallituksen kokous

KESÄKUU

14.–16.6 Karjalaiset kesäjuhlat Hämeenlinnassa.

Yhteistä matkaa ei tehdä, mutta Pitäjäseura on vahvasti mukana juhlilla. Käy sivuilla  (www.karjalaisetkesajuhlat.fi

ELOKUU

SYYSKUU

7.9.2019 Taidelauantai, Lahdessa.

Paikka ja ohjelma vahvistuvat myöhemmin. Tiedot ilmoitetaan jäsenilloissa ja Pitäjäseuran Tiedote-sivuilla.

LOKAKUU

14.10 Syyskokous ja jäsenilta klo 18, paikka ilmoitetaan myöhemmin.

MARRASKUU

JOULUKUU

etusivu[1]

UUTISET

Pitäjä Seura toivottaa,Hyvää tätä vuotta kaikille!

Hallituksemme kokoonpano jatkaa entisin jäsenin. Syyskokouksessa valituin erovuorossa olevat jatkavat seuraavan toimintakauden.

Jäsenkirjeet lähtevät liikkeelle taas vuoden alussa. Jäsenmaksu on tänä vuonna 28,- euroa, josta Karjala-Liitto ottaa 20,- euroa. Jäsen joka maksaa Karjaliiton osuuden toisen seuran kautta, maksu on 13 euroa.

Tilinumero: Päijät-hämeen Osuuspankki
FI605610 0740 0832 34

Matkoja ja juhlia on taas tänäkin vuonna. Seurailkaa ilmoittelua ja osallistukaa mukaan.

Hyvät yhdistyksen jäsenet lähettäkää meille s-posti osoitteita, niin voimme myös lähestyä uutisillamme teitä helpommin.Osoitteeseen:

outi.poutiainen@gmail.com

KEVÄTKOKOUS